thebarneys.reismee.nl

Dag 11 Crystal River-Sarasota (Caladesi Island)

De beurt is weer aan Serena:

we werden wakker mart serena en wim gingen weer zwemmen serena en mart sprongen als eerst in het koude bad want dan was de hottub heel warm. wim ging als eerste in de hottub want wim is niet slim, en miranda ging zich eerst weer opmaken. toen ging serena nog even oma bellen en toen gingen we naar de ontbijtzaal. serena nam 2 bakjes joghurt en 1 wafel mart nam het zelfde maar dan 2 muffins er nog bij toen gingen we weer de spullen halen in het kamertje en serena en mart waren zo slim om hun aipet,s in hun shirt te doen maar wim en miranda kwamen er al achter in het kamertje. toen reden we naar caladesi island daar gingen we eerst een broodje eten. toen gingen we met een bootje naar een ander deel van caladesi island daar gingen we wandelen en toen we aan het wandelen waren ging wim stiekem met een takje op mart ze rug er waren daar heel veel ratel slangen dus hij dacht dat het een slang was dus hij rende weg en er kwamen zelfs heel veel traantjes. toen kregen we het heel warm we vonden het wel tijd voor een ijsje mart nam een hele grote sandwish maar hij kreeg hem wel op toen liepen we naar het strand. serena ging als eerst de zee in daarna gingen wim en serena heel diep de zee in zelfs lange wim kon er niet staan. toen gingen we een schelpen museum maken miran en mart gingen ze zoeken en serena maakte ze schoon en wim deed helemaal niks. toen gingen we trug naar de boot onderweg zagen we 2 dolfijnen klein en een grote toen stopten ze daar even

En toen was het 21.50 uur en was Serena moe. Schrijven gaat steeds beter. Omdat het een lange rit was mochten Serena en Mart met de ipads op de achterbank, (wat een verschil in beleving:)) het waren lange rechte wegen (I95 south) dus ze zouden niet veel missen. Wel nog een hele grote Turtle (schildpad) van ca 70cm langs de weg. Dit keer een lunch bij de walmart gehaald (we zijn gewend aan picknicken lekker buiten) en na bijna 2 uur rijden het laatste stuk in de file naar Honeymoon Island, Het is zondag en langs de smalle weg/brug naar het eiland toe veel Amerikanen met achterwielen van de pick-up truck in de zee aan het relaxen. Wat ontzettend veel jet-ski's en boten op het water. Allemaal haastig ergens naar toe want wat gaan ze hard die amerikanen. Honeymoon SP fee betalen en parkeren. Op naar de veerpont naar Caladesi Island, komen aan bij kaartverkoop: is er net een jetskiër tegen de pont aangevaren. Twijfel of de boot nog wel gaat maar hoera: we mogen om 13 uur mee naar dit paradijs. Mooi tochtje van ca 20 minuten. Op het eiland de nature trail van ruim 2,5 Miles gelopen. Lijkt niet ver maar met 35 gr C een hele prestatie. Geen ratelslangen maar wel een arend die in een boom een grote vis aan het opeten was. Leuk om te zien. De gebruikelijke salamanders en eekhoorntjes waren volop aanwezig. Snikheet van het lopen door naar het strand, (Idyllisch) wit zand en blauwe zee. Een foto zegt niet genoeg dus anders even google op Caladesi Island. Het zeewater was niet echt verkoelend. Bijna hottub temperaturen. Hier spotten wij nog een armadillo. Serena heeft de terugvaart al beschreven. Wederom in de file om weer op het vasteland te komen. Nog 1,5 uur naar Sarasota. Onder andere over de skyway nabij Tampa. Wat een hoge brug over de zee, toen wij er over heen reden ging er net een cruiseschip onderdoor! Onderweg een applebee's voor goede hamburgers en uiensoep. Langs de route niet voor niets gelezen: een full belly makes happy! In Sarasota nog net even de zonsondergang meepikken in een prachtig woonwijkje. Days Inn bleek wederom een goede keus, net gerenoveerd en na even gezwommen te hebben een eind aan weer een leuke en lange dag maken. Nog even genieten van een goed glas whisky en slapen maar.