thebarneys.reismee.nl

Dag 10 Chrystal river- Chrystal River (Chassahowitzka SP)

Mart wilde het eerste stuk schrijven dus hij mag weer beginnen.

ze waren wakker geworden en mart en papa gingen zwemmen. Later kwam serena erbij.Toen zag mart een bordje waarop stond verboden onder 14. mart en serena rende eruit naar het kamertje daar waren wim en miranda. Ze zeiden omkleden en naar de ontbijtzaal ! ze haddenlekker gegeten toen gingen ze naar de boot verhuur. Ze moesten wel eventjes wachten voordat ze een boot hadden.En toen moest pappa mee de boot in het water tillen en de mevrouw keerde hem om en er zat een scherp randje aan en pappa sneed zich er aan en had heel veel bloed.

En toen was het 22 uur en Mart zo moe dat hij toch maar gaat slapen. Alleen nog aan toe te voegen: bij het ontbijt een interview door de plaatselijke vvv. Deze vergistte zich door te praten over Indians ipv Native Americans (dat leeft hier nog sterk!) Het originele plan om te zwemmen met zeekoeien is gecanceld , ze waren er niet meer: allemaal de golf ingezwommen. We zijn dus in plaats daarvan naar het Chassahowitzka SP gegaan , na een tip van de ranger gisteren. (Voormalig thuisbasis van de Native Americans , wij zeggen eigenlijk ook Indianen) Het park kun je alleen in per boot dus daarom een kayak gehuurd. Zeg maar 2 want er passen maar 2 personen in. Wat een avontuur! We hadden een splitsing van mannen en vrouwen bedacht en zo begonnen we aan de tocht met een klein plattegrondje als hulpmiddel. Miran zag na 5 minuten al een gator, dat verhoogde de feestvreugde......... De 2e linksaf bleek een smal stroompje te zijn, als we daar een gator tegen kwamen konden we tenminste niet uitwijken. Toch door gepeddeld en na 1,5 uur kayakken op de bestemming gekomen: The Crack waar het bronwater uit de grond kwam. Er waren al best wat mensen maar nog niet te druk. 1 van de mooiste plekken van Florida om te lunchen, maar wij hadden niets mee....... Dus wat pinda's, sultana's , banaan en chips. Alle voorraden kwamen mooi op op deze manier. Vrolijk terug kayakken en wederom(gelukkig in open water) een ontmoeting met een gator, gelukkig geen grote en snel door peddelen. (Dit keer was er geen bingo of speurtocht voor de kids, dus hebben we ze verteld hun speurneus op te zetten voor gators, dolfijnen, zeepaardjes, vissen en schilpadden en...zoet waren ze op zoek) Op de terug weg nog even langs de 7 sisters bron, Serena en Mart even zwemmen: boven een 10 meter diep gat waaruit helder water van 72 gr F komt. De kayaks inleveren en op naar een Chassahowitzka trail. Niet echt bijzonder maar wel afgemaakt en terug naar hotel om lekker te zwemmen. Eten bij de Chili's want Mart vindt de pizza daar zo lekker en de rest kan daar ook goed slagen. Kinderen kunnen zelf bestellen want dat went snel. Na het etarnaen een zonsondergang boven de golf van Mexico bekijken, er was een groot feest op het strand inclusief band. Rond 20.15 zon onder en wij , met de meter diep in het rood, op zoek naar een tankstation. Gehaald en Mart heeft de auto even afgetankt. In het hotel nog even zwemmen en hottubben, gezellig kletsen met leuke amerikaansen en een tennistrainer die nog getraind had met Petr Korda (heel lang geleden dus). De kids spelen in het zwembad met hun “amerikaanse”vriendjes en daarna gingen de lampjes uit.

Jacintha

Spannende avontuurlijke dag!
Nieuwe hobby? Gators tellen!

Sophia

Mart en Serena worden echte schrijvers,
goed gedaan hoor.
Wat mooi daar in het chassahowitzka s.p.
Ik vind dit meer een Tsjechise naam,
maar erg mooi zeg.
Was het niet eng...door het water te lopen ??
i.v.m. die gators ??
Heel mooie foto's,en bedankt voor jullie verhaal maar weer.
Erg leuk om op de hoogte te blijven.
Een fijne dag maar weer.
Groet Sophia

Hadri.

Gaaf je verhalen. Jullie zien weer veel. Geweldig. Hoeveel kost benzine daar? Ben benieuwd

Wim

2.67 dollar per gallon. En dat is 5 liter denk ik. Voor 40 dollar is je tank vok

Frank

1 US gallon is 3,7854 liter