thebarneys.reismee.nl

Dag 4 Titusville-Titusville

Vandaag geen spullen inpakken maar lekker nog een nachtje in dit fijne hotel. Ontbijten, zwemmen is inmiddels al routine. I.v.m. Pasen besloten om niet vandaag maar morgen naar het Kennedy space center te gaan dus eerst even naar de Wal-Mart, inmiddels de favoriete winkel van Mart (je kunt wel raden waarom). Bij aankomst spotte Miranda al gelijk een echte eekhoorn.We moesten een nieuwe koffer en 2 body boards kopen want vandaag moest er ook gesurft worden. Maar daarvoor eerst wat natuur. We hadden gisteren het ochobee manatee resort gevonden maar dat bleek na aankomst niets anders dan een soort picknick plek te zijn. Geen Manatee te zien. Dan maar uit het hoofd naar de plek waar we ooit manatees gezien hadden, echter net voor Kennedy space center een weg geblokkeerd, om rijden dus, daarna wederom een roadblock, weer omrijden. Groot gegil achterin, in een watertje langs de weg lag een echte gator. Wim er uit om even polshoogte nemen. Dit was geen slome want hij nam een spectaculaire sprong, wat snel zijn ze dan. Wim echter ook want die zat heel snel weer in de auto. De rest van de foto's vanuit de auto genomen. Na lang omrijden en een lichte lunch Merrit Island park binnen gereden. Gelijk bij binnenkomst een uitzichtplek met heel veel visarenden ,en …... een Bobcat (lynx). Die was wat schuw en snel verdwenen. Miranda, voor degene die dat nog niet wist, naast ornitholoog ook bioloog herkende hem echter meteen.Na 8 km rijden een wildlife trail genomen met diverse vogels en gators , waaronder een heel leuk kleintje, komen we aan bij bij de ingang van Cape Canaveral national sea shores met strand Playalinda. 10 jaar geleden nog gratis maar nu per auto 15 dollar entree. Toch gedaan en heerlijk in de zon gelegen en gesurft (Wim en de kinderen want Mama vond het nog te fris) en schelpen gezocht (Miranda en de kinderen want daar houdt Wim niet van)Dus het was de hele tijd: “papa, gaan we nog even surfen” ? Want alleen is lang niet zo leuk. Miranda had ondertussen uitgezocht waar we manatees konden zien. Bij het Haulover kanaal. Ooit aangelegd door de Spanjaarden en steeds verder verbeterd. Daar aangekomen waren ze er vandaag niet wat een hele zeldzaamheid is. Maar wel leuk om te zien dat ons geheugen nog zo goed is. Met gezwinde spoed terug naar het hotel, 1 stopje om een buideldier te fotograferen (hoe heet zo'n beest Frank? Zie foto's) en daarna eten bij Durango's waar we als tijdelijke bewoners van de BW een aanbieding hadden: 2 drankjes bestellen is 4 ontvangen. En wel tegelijk ook. Zaten we daar met 4 glazen wijn. Ook prima eten: Haddock, American burger en frietjes..Weer een leuke inspannende dag dus de kids al snel plat.

Frank

Fascinatie voor manatees deel ik niet helemaal. Nogal slome duikelaars. Maar nabij Tampa, niet te ver van een energiecentrale (lekker warm water) is er een mooie plek om ze te 'spotten'. Energiecentrale is Teco Big Bend Station. Afslag van Highway 41 nemen naar Manatee viewing Center.
Ik mis nog een foto van die lynx. En van een anhinga (slangenhalsvogel).

Marjon

Leuke verhalen, jullie schrijven leuk !!!! Maar was die koffer voor jou Wim om te surfen ?? Enne. .... het ging je zeker aan het hart om die 15 dollar te betalen bij dat park ??........ en ik dacht al, zoho de Kids ook al aan de wijn......

Wim

Ik surf het beste op een koffer:)

Sophia

Een leuke dag dus,
zo zie je nog eens wat he ??
Een lynx en een gator.
Spannend voor de kinderen ook.
En surfen is natuurlijk ook heel lekker.
Trouwens dat eekhoorntje is ook schattig hoor.
Leuke foto's dus.
Geniet maar weer.
Groetjes Sophia

Sheila

Wat een erg leuk verhaal weer. Weer een hoop meegemaakt en inderdaad even slikken voor die 15 euro hahahaha