thebarneys.reismee.nl

Dag 15 Key Largo-Key Largo (John Pennekamp SP)

Kinderen zijn wederom best moe dus ik mag gelijk zelf beginnen. Goed geslapen (behalve Serena die al om 6.30 uur wakker was. )Uiteindelijk om 9 uur aan het ontbijt dat prima was. Daarna 2 uurtjes relaxen bij het zwembad, heerlijk weer om dit te doen. Rond 11.30 uur naar het John Pennekamp State Park om het snorkelen te regelen. Een lunch halen bij de windex: een hele gegrilde kip in stukken en wat croissants. In het park wat rondgelopen en in een aquarium alvast voorpret over hetgeen gezien zou gaan worden onder water. Typisch Amerika,snorkelen snel geregeld maar nog veel werk aan het invullen wan allerlei (elektronische) papieren waarbij we afzien van alle claims tegen de organisatie. Het leuke is dat dit nu allemaal elektronisch gaat, zelfs de kaart van het park moet je downloaden. Geen papierverspilling meer en alle info in je mailbox. Na de lunch inschepen en op een komische manier alle veiligheidsvoorschriften doornemen. Vol het gas er op naar het “dry rock” reef. De kapitein kiest iedere keer zelf welke reef hij neemt naar gelang het weer of de drukte. Hier was veel te zien en ook “jesus” was daar. Een beeld van Jesus gemaakt van koraal. Niet huggen want dat doet pijn. Na 3 kwartier varen het anker uit en allemaal overboord. Nou ja, eerst Miran en Serena. Serena schrok zo van die diepte onder haar dat ze heel snel weer aan boord was. Maar de dappere ging na enkele minuten toch weer en heeft veel gesnorkeld en zelfs van de boot afgesprongen. Veel moois gezien ook. Wim en Mart zijn gaan zwemmen, van de boot afspringen en beiden even met een duikmasker onder water gekeken. Wim vond het maar troebel en Mart had een grote vis gespot. Miranda heeft bijna het hele uur in het water liggen dobberen. Chapeau voor de dappere meiden en vooral voor Serena, bang zijn en toch doorgaan omdat ze het zo graag wilde. Zo gaaf konden wij mannen ons niet voorstellen..dobberen boven het Reef...Gele, Rode, Blauwe, Zebra vissen niet normaal!!! Geen foto's dit keer ..want geen onderwater camera. Voor de geintresseerden even google op het John Pennekamp State Park en je zult zien..https://www.google.com/search?biw=1366&bih=625&tbm=isch&sa=1&ei=o5jLXKbfM-jl_Qbq0aTYDw&q=john+pennekamp+state+park+snorkeling&oq=john+pennekamp+state+park+sn&gs_l=img.1.0.0i19j0i8i30i19.13998.23814..26755...4.0..0.183.2005.3j15......0....1..gws-wiz-img.......0j0i30j0i5i30j0i8i30j0i30i19j0i5i30i19.D6KTrEMe_9Q

De terug vaart was precies op tijd, de koppen tellen en gassen maar weer. Wederom naar het zwembad met zn allen...Ranger Mart stuitte hier nog op een grote kameleon! douchen en eten op het resort. Best prijzig: een glaasje wijn kostte bijvoorbeeld 9 dollar. Maar lekker gegeten, live begeleid door een Alan Jackson imitator (country, genre: “beer on the tap, girl on my lap” ) Geweldig. Het was na het eten nog maar een half uurtje wachten op de mooie zonsondergang. Ook de lampjes van de kinderen gingen uit dus naar de kamer , even relaxen en de laatste volle dag is alweer voorbij. Flinke reis voor de boeg...

Jacintha

Hé maar 1 programma vandaag...1 state park...norkelen...!?
Rustige dag geloof ik!
Zenuwachtig voor de terug reis of verdrietig dat het allemaal voorbij is?
Wel een hele geslaagde vakantie gehad, zo te lezen!
Goede veilige terugreis alle 4!!!!!

Hadri

Geweldig die reis. Om nooit meer te vergeten. Goede terugvlucht en thuis lekker relaxen.

Sophia

Toch lekker wezen snorkelen,
Mart nog even als stuurman bezig, zag ik.
Ik ben ook even naar het John Pennekamp. S.P. geweest.
En heb Jesus ook gezien.
Hoe houdt hij het zolang vol he !!! onder water,
maar ik wist al dat het een sterke man was.
Was een leuke dag dus.
Voor nu een Goede Morgen en voor straks,
wens ik jullie een Goede Reis naar huis.
Hopelijk dat er geen vervelende vrouw achter Miranda komt te zitten.
Groetjes allemaal Sophia.

Marja

Deze keer geen slangen gelukkig :)
Goede terugreis!
Groetjes,
Marja

Sophia

Het was trouwens leuk om jullie verhalen en foto's mee te beleven.

Frank

$.9,- voor een glaasje wijn ...Als je een beetje dorst hebt, ben je meteen failliet... Maar zelfs een Californische wijn in een supermarkt kost daar volgens mij meer dan hier.
En nu maar hopen dat jullie niet via Boston naar Londen vliegen. zoals op 30 april is gebeurd. Kwam daardoor pas om 09.00 uur aan i.p.v. 06.40 uur. Maar niet getreurd, er is ook om 13.40 uur nog een vlucht naar Brussel en terugreis (west naar oost) blijf ik sowieso een ramp vinden :)
Maar alvorens dit laatste verslag over de terugreis te lezen, verwacht ik eerst nog een spannend verhaal over het slechts moeizaam dicht kunnen krijgen van de koffer(s), de reis naar de luchthaven van Miami, het inleveren van de Jeep en het (weer) moeten afgeven van bestek en water. Misschien gaan 'ze' zelfs met een soort stofzuiger door jullie koffers, omdat 'ze' niet willen dat je stukjes strand mee naar Europa smokkelt. Ik lees het wel. Jullie hebben ons achterblijvers keurig op de hoogte gehouden en laten meegenieten. Dank!

Sheila

Mooi om te lezen en snorkelen had je langer moeten doen joh, is zooo gaaf. Goeie reis terug en niet teveel schudden in t vliegtuig haha xxx

Paul

Heerlijk mee mogen beleven. Zo te lezen hebben jullie het prachtig gehad en daar doen jullie het ook voor. Nu de laatste vakantie perikelen voor de boeg en dan helaas weer afgelopen. Hoop dat jullie een rustige terugvlucht krijgen en daarna natuurlijk ‘welkom thuis’.

Wim

Dank allemaal

Marjon

Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt ??
Goede terugreis ????